Pembaca Blog Ini...

Tuesday, May 14, 2013

Mimpi LAGI Lagi

Saya mimpi ayah.

Ayah bawa kereta Wira tanpa kawalan. Ayah bawa kereta mengundur aje. Nasib baik tak langgar sorang mamat motor tu. Icah marah, terus Icah take over ayah drive. Ayah duk belakang aje. Tidur. Kita semua bising tanya mana ayah pergi selama ni. Ayah diam je. Dalam mimpi tu mak kata, ayah tak berapa sihat. Gigi pun dah expired. Kita semua gelak. Ayah masih diam je.

Itu sebab sebelum tidur hari hujan. Hujan lebat. Bila hujan lebat, hati jadi sayu. Meleleh lah.. Teresak-esak. Dalam kotak fikiran, asyik terbayang saat akhir melihat wajah ayah yang terbujur kaku. Dalam hati, masih terasa luluhnya jiwa. Tapi, terus berdoa agar Allah kuatkan hati aku ni. Biar Allah rahmati dan tenangkan roh ayah di sana. Terbayang-bayang. Tertidur.

Sambung mimpi....

Saya pi kelas mengaji. Dalam Al-Quran yang saya guna tu, ada macam satu bendalah bentuk mcm bateri jam. Bunyi dia kuat gila! Menjengkelkan bunyinya. Ustazah yang ajar ngaji tu suruh matikan. Tak boleh. Dekat setengah jam bunyi tu ganggu kita nak ngaji. Rupa-rupanya, jam handphone berbunyi. Lama. Nasib baik tak lewat bangun.

Ya Allah, macamanalah boleh merepek mimpi aku ni?

Sekian.

Lepas ni takde dah cerita mimpi merepek-repek ni. Janji. 

haha

No comments: