Pembaca Blog Ini...

Saturday, August 17, 2013

Tanam Pokok

Balik cuti kali ni agak lama. 
Boleh tolong emak tanam pokok keliling rumah. 
Emak kata tangan dia panas. 
Kalau tanam pokok semua tak hidup. 
Dulu arwah ayah tanam pokok. 
Sekarang, menantu ajelah diharapkan sebab anak-anak semua tangan panas juga. 
Keturunan... 


Macam-macam pokok dibelinya. 
Pokok bunga yang siap ada bunga dah. 
Senang! 
Tak payah tunggu berbunga. hahaha.. 
Saya tak reti sangat menanam. 
Jadi tukang sorak je. 
Sesekali ambil gambar. 
Kerja semua cik abang buat. 


 Beli tanah hitam yang siap dengan baja sekali.
Cik abang kata dah campur dengan taik kambing.
Hahaha.. Tak tahulah betul ke idak.


Ini tanam pokok pagar. Alahai, yang pokok orang buat pagar tu. 
Yang kalau dah rimbun, tukang kebun sekolah cantas-cantas 
jadi kemas kat kebun bunga sekolah. 
Tau tak?
Emak suruh tanam dalam pasu sebab lawa jugak.


Emak beli anak pokok longan jugak. 
Entah hidup ke tidak, cuba ajelah tanam....


Dah tanam, siram pulak.
Rajin lah sangat dia ni.
Suami siapalah ni...? 


=D


Ini budak banyak liat mau tolong.
Sekali suruh, sekali dia gerak. Itupun lambat-lambat je.
Banyak ngelat ooooooo! 
Sebab dia tak minat pokok bunga kot. 
Kalau bab kasi binatang makan, buat reban ayam... kemain laju dia menolong!

Harap-harap semua pokok hidup dengan subur!



2 comments:

Sidratul Muntaha said...

Amin..

zarena heeney said...

amin
harap hidup dgn subur

tak tanam pokok buah ker ain
nnti bila berbuah bestnya