Pembaca Blog Ini...

Monday, April 7, 2014

Sap sap sap.. Kereta Berasap

Sebelum mak ke airport masa nak pi umrah tu, kereta mak panas. Econ tak berfungsi. 

Sampai KLIA, berasap..... Aduh..

Mak sms masa dah nak naik flight tu. Suh follow up kereta dia dengan uncle. 

Seminggu lepas mak g umrah, cik abang col uncle. Uncle kata kena RM200 je. Huh... saya lega lah. 

Sekali bila mak balik, kereta berasap lagi. Overheat.... Pasal tak monitor air. Kering...

Cik abang hantar ke bengkel. Kebetulan kita ada kat Melaka hantar Hamat Naim balik. Lepas tu, dapat tahu kereta mak kronik. Sampai kena tukar enjin bagai. Hai.... risau!

Mak dengan jetlag tak habis lagi. Saya banyak kali wassap mak. Cakap kat mak kereta itu akan akan ok. Tak de apa. Cuma kena kuar duit banyak sikitlah sebab nak tukar enjin. Kalau tukar enjin halfcut kena dalam 2k++.. Kalau enjin baru. 27k... Mampus laaaa mana nak cari duit? Saja tak bagitau mak pasal enjin baru tu. Kang mak aku masuk wad plak sama dengan kereta dia. Tak penting pun nak tau harga 27k tu. Bisa mengundang terkejut badak aje.. heheh

Cik abang kata lepas tukar enjin, masalah akan settle. Tapi, kalau tak settle jugak... Alamatnya, hahahahaha.. Emak kata, arwah ayah pernah pesan.. Kalau apa-apa jadi dengan kereta tu, tukar lah enjin. Nak tukar kereta pun saya faham mak takkan mudah-mudah. Arwah ayah tinggalkan kereta tu untuk dia. Mestilah dia sayang.. Kenang-kenangan dari arwah suami kan. 

Emak tak de kereta dalam 4-5 hari ni. Tapi takpelah sebab bukan mak boleh drive pon. Jetlag. Tah berapa hari dia punya jetlag? Emak kata ini penyakit dia ni, bukan jetlag. Wallahualam...

Minggu depan ada family vacation. 
Semua dah siap passport. 
Iman pun dah ada passport! Kau tengok! Geram aku tengok budak ni!



Tak sabar lah.. Walaupun tak semua boleh join, tapi kira ok lah....

Berdebar hatiku ini nak apply cuti tadi. Tak jumpa bos pun sebab bos meeting. Aku terus je isi borang, masuk bawah pintu.. Ahahahaha.. Janganlah dia col aku esok ke lusa tanya pasal cuti aku! Bulan April dah cuti 3hb, 6hb, 13hb, 14hb dan 15hb.... Woi... 5 hari! Harap-harap bos ok. Kalau tidak, daku menangis di bawah sinki lah...

Ok, bai....

No comments: