Pembaca Blog Ini...

Thursday, May 29, 2014

308/710

Semangat dia teruslah berkobar nak masuk pertandingan kayuh-kayuh basikal ni.. 

Di hari kejadian, pagi-pagi sebelum subuh dah bangun pi ke lokasi pertandingan. Dia ajak saya tapi tak kuasek lah nak tunggu dalam kereta sampai berjam-jam. Jenis basikal mountain bike ni kan masuk hutan2. Bukan kayuh atas trek atau jalan raya. So, takleh lah tengok. Bosan. Baik aku tidur je. Doakan dari rumah aje.. hehe

Geng2 kayuh dia yang lain semua dah selamat sampai Lingai sebab diorang pergi petang sebelum hari kejadian. Sewa homestay berdekatan. Cik abang tak nak tidur homestay sebab sibuk duk pk bini dia tinggal sorang kat rumah takde orang jaga. hahaha.. Seriuslah. Saya tak kesah lah kalau dia nak tido sana malam tu. Sekali sekala takde hal. Kalau selalu, memang kena hamuk lah kan. Ayat, "lebih pentingkan basikal dari isteri.." pasti kan keluar. Pastu dia buat muka serba salah. Nasib lah dapat bini suka psiko orang ni.. hehe

Saya tidur bangun lambatlah hari dia bertanding tu. Apa nak buat? Nak masak? Siapa nak makan? Tidur lah.. Masa dia nak gerak dari rumah, saya just .. "Hmmmm.. hati-hati! Good luck! Jangan dapat no last tau nanti malu..." Ahahaha ayat last tu dalam hati aje. Lepas tu sambung tidur... Bila bangun, ada wassap dari dia. Dia wassap gambar dia dah berjaya tamatkan perlumbaan walaupun dapat no 308 daripada 710 penyertaan. 

Target dia sebelum pertandingan:

1) habiskan perlumbaan
2) jangan no last.

Kedua-duanya tercapai.

Sejak aktif kayuh ni, banyak dah hilang kilo. Dia je yang duk tepuk tepuk perut tak puas hati sebab banyak lemak lagi. Saya kata, bersyukurlah dah banyak kurang dah. Itu yang lebih2 tu biasalah... Kena lah jaga makan betul-betul baru kurus cepat. Ini tak, saya makan nasi dengan telur dadar pun dia nak join. Pastu dia tambah sampai 3 kali sebab nak habiskan nasi. Apa laaaaaaaaaa....

Banyak gambar dia wassap saya. Tapi, alangkah malasnya nak tunjuk sini sebab ini kan blog saya.. ahahhaha Takdelah, malas nak edit gambar. In igambar bawah ni dia nak cover dada. Tapi perut tak tercover. hahahaha


Sampai ke garisan penamat juga walaupun hidung kembang kempis menahan penat. Balik tu mandi solat, terus pengsan. Tidur sampai dekat nak Maghrib. Saya tak kacau sebab kasi lah dia berehat....Kayuh ni perlukan stamina. Siapa yang stamina tahap dewa boleh menang. Kalau ahkak, nangis tepi jalan laaaaaaa nak habiskan cabaran. heheh.. Tu yang sebelum event hari-hari dia keluar training off road. Setiap petang.


Tahniah, sayang! 
You done a very good job! 
I'm soooo proud with you...
 
{tetiba cakap omputih)

No comments: