Pembaca Blog Ini...

Monday, September 28, 2015

Akim & Stacy

Mari kita berbicara ttg artis kejap.

Saya tidak lah minat Akim Stacy ni. Tapi, diorg popular kan. Pastu diorg couple plak. Masa mula tau diorg couple, saya mcm.... Alaaaa.. Takde ke mananya diorg ni. Takkan Stacy nak masuk Islam kot. So sorry.. Masa tu tak tau lagi serius ..

Bila Stacy masuk Islam.. Mcm terkedu sikit. Bukan tak suka. Tp mcm.... Oh, serius ni dia nak kawin ngan Akim ni. Alhamdulillah tambah lagi umat Islam di dunia ini.

Saya pernah tanya cik abang lepas Stacy masuk Islam. Adakah Stacy akan kawin dengan Akim? Cik abang say, "Yes...."

Then, semalam tengok they all bertunang. Rasa mcm huyooooo Diorang memang serius, ok!

Orang ramai duk kondem Stacy convert to Islam sbb nak kawin Akim. Stacy nafikan. Pada saya, kesian Stacy. Apa salahnya masuk Islam sebab nak kawin? Salah ke? Sejarah perkembangan Islam zaman dulu pun salah satunya sebab perkahwinan. Patutnya kita beri semangat dan sokongan pada saudara baru kita. Beri peluang utk dia mendalami dan menghayati Islam. Kdg2 (byk kes) yang baru masuk Islam tu lebih menghayati Islam dari kita yg dah lahir dalam Islam ni.

Kalau betul dia masuk Islam sebab nak kawin, takpelah. Moga nanti hatinya akan terus mencintai Islam. Hidayah itu Allah beri macam macam cara. Tak baik kan kita komen yg buruk2. Kalau tkde benda baik nak diucap, better diam aje la..

Janganlah duk komen pasal tudung bagai. Memanglah wajib atas umat Islam menutup aurat. Semua org pun tahu. Tapi, kita yang lahir Islam dan yang dah lama Islam pun masih togel dan tak sempurna sana sini. Inikan yang masih baru. Berilah dia peluang...

Beruntunglah Akim dapat buat Stacy masuk Islam. Kita ni doakanlah mereka berdua dikuatkan jodoh dan Akim dapat bimbing Stacy menjadi muslimah yang lebih baik. Dapat juga pahala.

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

jodoh itu rahsia Allah
sebab tu la kan rasanya si Stacy tak nak orang hebo2 dia masuk Islam..
sbb dia pun paham.. gossip ni fitnah
niat dah elok..
cara dia dah elok
doakan yang elok - elok je
orang melayu ni payah ain..
bersangka buruk je..