Pembaca Blog Ini...

Tuesday, February 2, 2016

Turut merasai

Minggu lepas. Rabu. 3.00petang.

Saya tengah lipat kain baju. Tak banyak. Hanya sebakul.

Tiba-tiba dapat wassap dari Ikin, "Korang.. doakan adik aku Iqbal. 50-50 dah ni..."

Terderau darah. Tapi, rilek lagi. Siap reply.. "InsyaAllah, kin.. takde apa2. Iqbal akan ok ok aje..."

Terus lipat kain. 10 minit lepas tu..

"Dah byk kali buat CPR..."

Kali ni terkedu kejap. Mata terkebil2 pandang skrin hp. Jari duk scroll merata. Tak tau nak respon apa. Lastly...

"Dah habis..." -ikin

Dalam hati, "Ya Allah ikin oi... habis apa plak ni?"

Pastu blablablabla... sah! Iqbal dah takde...

Aku kenal ikin dari form 1. Umur 12 tahun. Sekarang dah 33 tahun. Kiralah sendiri berapa lama. Kitorang mmg rapat gila babun. Aku takde kawan lain serapat ni. Kitorang ada grup lah. Memang saling menjadi support system antara satu sama lain. Aku kenal family dia. Dia kenal family aku. Sebut je adik yang mana, kita kenal masing2..

Bila keluarga dia ditimpa musibah.. diuji Allah sebegini. Aku turut terasa. Tambahan lagi kehilangan yang tiba2. Aku sangat berharap agar ikin satu keluarga tabah hadapi ketiadaan Iqbal. Walaupun skrg tinggal Ikin dan Uyun aje, aku doakan makcik Sarah dan pakcik Termizi kuat menghadapinya.

Alfatihah untuk arwah Iqbal. Semoga Allah merahmatinya.
1985-2016

No comments: