Pembaca Blog Ini...

Tuesday, August 26, 2008

Matahari.. Hanya ada satu dalam dunia....





Dalam hidup aku sekarang...
Matahari bukan lagi satu.
malah sudah ada tiga matahari

ibuku...

ayahku..

dan

suamiku..

mereka adalah yang menyinar hidupku..
tanpa mereka...
entah apa akan jadi pada hidup ini..

namun, aku harus sedar..
harus menerima hakikat kalau satu hari nanti
aku terpaksa hidup dengan hanya satu matahari...
nun di luar nun..yang panas terik dan membuat kulitku gatal2
(aku agak elergic dengan matahari pagi..
kulitku akan gatal2 miang..
mungkin itu caranya kulitku menerima vitamin dan
khasiat2 lain yang dipancarkan oleh matahari..i never know...)



waaaaa...aku menulis entry ini dengan jujuran air mata kerinduan...
kerana apabila aku terasa
ingin melihat matahari dalam hidupku hari ini
aku tidak dapat melihat dengan mata ini..
tetapi, aku hanya mampu membayangkan wajah wajah itu dengan mata hati ku..



AGNES MONICA - MATAHARIKU

Tertutup sudah pintu,
pintu hatiku
yang pernah dibuka waktu,
hanya untukmu
kini kau pergi
dari hidupkuku harus relakanmu
walau aku tak mau

Berjuta warna pelangi
di dalam hati
sejenak luluh
bergeming menjauh
pergi tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak,
aku terdiam sepi

Dengarlah matahariku
suara tangisankuku
bersedih karna panah cinta menusuk jantungku
ucapkan matahariku
puisi tentang hidupku
tentangku yang tak mampu melakukan waktu

Dengarkanlah kau matahariku
Dengarlah matahariku
suara tangisankuku bersedih karna panah cinta menusuk jantungku


p/s:
simah oooo simah(@ imah adik pompuan bongsuku)...
aku dah start gile lagu indon dah ni..
tolong mulakan aktiviti mengumpul lagu indon kegemaranku...
aku nak amik bila aku balik raya nanti....

No comments: