Pembaca Blog Ini...

Wednesday, January 7, 2009

Makan di rumah

Oleh kerana saya sekarang sedang rajin masak di rumah... maka, saya sudah jarang mengeluarkan duit di bank.. hehehhe

Bagus laaa angin rajin ini..

Suami saya mencabar saya, beliau akan menjadikan "makan di rumah" sebagai polisi rumahtangga kami..beliau mahu lihat berapa lama saya boleh bertahan..



Waaaaahh.. jimat..jimat..
Sudah seperti watak kartun Hagemaru yang selalu disiarkan di Astra Ceria..
Astro Ceria saluran 611 kegemaran adik bongsu saya...
Keluarga yang sangat jimat..!!!


Dan untuk meyahut cabaran suamiku itu..
Saya nak pergi pasar kejap lunch hour ni..
Saya nak beli lauk basah dan sayur-sayuran..

Semoga saya kuat menempuh cabaran dan dugaan...
Doakan saya kuat semangat untuk rajin..
((rajin pun perlukan semangat yang kuat kah?))

2 comments:

Imran Yusuf said...

Bagus, bagus tu...

Nanti duit yang 'diselamatkan' itu akan dapat diguna untuk bermacam-macam keperluan lain seperti beli kamera digital ke, buku untuk bahan menulis ke, dan lain-lain lagi...

~ain said...

Memang kebanyakan dari duit2 adalah kami belanja untuk makan sahaja.. Tapi, sekarang semua restoran dan warung di setiu ini dah kami kunjungi (malah dah berkali-kali kunjungi), kami rasa makan di rumah amatlah nikmat...