Pembaca Blog Ini...

Tuesday, February 10, 2009

Menangis Dalam Hati...


Saya nak cerita ni u olss... (sambil menangis dalam hati)

Saya dan suami sudah merancang nak mengikuti rombongan tempat kerja saya ke sebuah pulau di Indonesia pada awal bulan March nanti..

Dengan tambang dan penginapan sekali ngan pasport berkelompok cuma RM300 saja (selebihnya ditanggung oleh pihak Kolej), saya dah terover excited. Barang-barang di indon bukannya mahal sangat kan.. Saya ada lah simpan sikit2 + duit2 selit2.. Boleh lah shopping sket2 (+ misi mencari fridge magnet)...

Lagipun, sejak kami kawin belum pernah lagi g jenjalan jauh-jauh.. g bercuti makan angin...

Namun, di saat-saat akhir, cuti suami saya dibekukan... Makanya, tak jadi lah kami turut serta dalam trip itu.. Sedih tau saya!!!! huhuhu... Tapi, saya menangis dalam hati saja lah...

Satu hal lagi, oleh kerana memang dah sah sah kami takleh nak g trip tu, peruntukan untuk kami sepanjang trip, telahpun digunakan beli sport rim yang baru untuk kereta saya. Persoalannya di sini, ada ke saya pernah minta nak sport rim baru?? Ada ke??? Ada ke??? ((Saya tengah dok menyentap dengan dia ni. Harap-harap dia tak godek blog saya sekarang!!)) Katanya, untuk kepuasan saya... Saya lebih puas kalau dapat bercuti ke tempat-tempat yang tak pernah saya pergi..

Sedih saya tau, u olss.. Tapi, saya menangis dalam hati aje lah.. sebab pekerjaan penting untuk dia mencari nafkah, komitmen kerja lebih penting dari saya.. dan sememangnya...saya memang seorang yang sabar....

Kalau u olss jadi saya, apa yang u olss buat?? apa?? (sambil menangis dalam hati)

No comments: