Pembaca Blog Ini...

Wednesday, February 25, 2009

Sambungan.. binatang berbisa..

Saya menunggu dan sambil-sambil itu, saya membersihkan kereta saya yang dihuni oleh beratus-ratus ekor lebah... tak pernah saya lihat lebah sebanyak itu..

Saya cuma pelik saja..
Kenapa saya tidak menangis.. walhal saya kan seorang yang kuat menangis..
Saya fikir, mungkin ALlah beri kekuatan pada saya untuk menghadapi situasi panik itu dengan baik walaupun ada pelbagai adegan kelakar yang saya buat semasa kejadian cemas itu berlaku..~ syukur pada Allah kerana mengurniakan kekuatan itu pada saya di saat itu..

Dalam pukul 7.30 ptg.. abang ipar dan kakak ipar sampai.. Saya minta izin pada pak guard mahu masuk ke dalam melihat suami saya.. Pak guard baik..dia bagi saya masuk..

Saya terus berjalan dengan laju mencari suami saya dalam wad kecemasan itu..
Alhamdulillah suami saya sedar.. Saya sedih sangat melihat keadaan auami saya.. TApi, entah mengapa air mata tak keluar setitis pun..

Saya lihat banyak sangat duri-duri dari sengatan lebah tu di tempat yang disengatnya.. Saya cabut satu-persatu sambil bertanya pada suami saya,

"Abang ok?"
"Ok.. Doktor dah enjit kat punggung abang.. itu lebih sakit dari sengatan lebah.." ~saya tahu, suami saya mahu saya senyum dan tak mahu saya risau tentangnya..

"Sayang..Abang ok.. Sayang tolong pergi tengok abah dan amat (adik ipar saya)'

"ok.." ~saya cari abah.. sedihnya saya tengok abah, tapi saya tidak menangis.... Abah kesakitan sebab abah tak larat nak berlari jadi lebah itu sengat abah yang paling teruk sekali.. Saya cabut duri-duri sengatan dari badan abah.. Abah hanya menyebut,
"Allah.. Allah.."

~memang duri sengatan itu lebuh banyak di badan abah.. Telinga abah jadi bengkak.. mulut dan bibir abah jadi bengkak berkilat.. saya buang satu persatu. Sengatan itu terkena dijari saya.. Aduh.. sakit juga.. Seperti tercucuk jarum..

Saya sedih bila membayangkan kesakitan yang dialami abah yang sudah tua. Abah memberikan handphone dan beg duitnya suruh saya pegang.. Abah meminta saya mengambil ubat jantungya di rumahnya..

Saya menjenguk adik ipar pula... Alhamdulillah, dia cuma disengat sedikit sahaja..

Saya dan abang ipar pergi ke tempat kejadian untuk mengambil kereta abah yang tertinggal di sana..

Saya balik ke rumah untuk ambil baju dan lain-lain keperluan suami saya kerana dia akan ditahan di wad malam itu.. Saya sebelum ini tidak boleh memandu malam kerana saya rabun ayam, tiba-tiba berani memandu malam sendirian.. ~syukur pada Allah kerana mengurniakan kekuatan seperti itu..

Saya mandi dan solat maghrib di rumah kemudian pergi ke hospital semula.. Saya nak jaga mereka di hospital. dan memang saya jaga betul lah..sampai 7.00 pagi, saya masih belum tidur sedikit pun.. Malam itu, suami dan adik ipar saya tidur dengan nyenyak sekali.. Cuma abah yang bangun berkali-kali untuk g toilet dan juga muntah.. Kesian abah...

Saya sudah pening kepala.. Alhamdulillah suami dan adik ipar saya sudah sihat. Boleh bangun dan buat lawak bodoh seperti biuasa.. hahahaha.. Lega hati saya..

Pukul 7.00 pagi saya memandu dari hospital ke rumah.. Saya sangat lah mengantuk..Bukan mata aje yang ngantuk, muka, hidung, mulut, perut, kaki.. semua lah ngantuk.. Saya ambil keputusan untuk cuti separuh hari pagi tu.. Sebab petang saya kena jaga exam..

Pukul 11 pagi, saya bangun.. mandi2 dan kemudiannya saya ke hospital semula..

Suami dan adik ipar saya sudah boleh keluar hari ini.. Alhamdulillah cuma satu malam sahaja mereka di wad..

Tapi, abah masih ditahan berikutan penyakit darah tinggi dan dia ada rasa pening sedikit.. Mungkin, terkejut kan.. Takpelah.. harap2 abah boleh keluar esok..

Nota kaki:
Terima kasih kerana sudi membaca coretan saya ini. Walaupun kadangkala tiada siapa pun yang baca, tapi saya rasa lega bila dapat bercerita dan menulis..

Banyak sangat kerja tergendala.. Saya harus siapkannya segera.. Petang nanti saya mahu ambil suami saya yang bobot dari hospital..


Tata...

5 comments:

Anonymous said...

ish3x...sadisnya cite...
kalu pompuan yg kena gigit tu..
mahu 4 hr 4 malam duk kat spital...
semoga semenya slamat yer...:)

ZH - Ena said...

nasib baik la dlm panik ain cpt bertindak..alhamdulillah

ZH - Ena said...

mcm maner lebah tu blh segat semua org..apa puncanya??

hAnIsAh_aMmRaN said...

along...macam mana boleh kena sengat?mana datang semua lebah2 tu? korang semua manis sgt kot...cerita lah sikit...kesian abah dgn abesam...

norainiammran said...

anonymous.. Alhamdulillah semuanya selamat . terima kasih atas doa kalian...

Ena.. Itu lah nasib baik panik2 ayan saja (ahahha..ada ke panik2 ayam?)Puncanya sduah dientri kan.. sila lah baca..

Icah.. aku dah bu dalam entri terbaru.. sila lah baca.. teruk gak lah lebah ni.. seriau aku tau.. kalau kau ada dan tengok sendiri mesti kau dah nangis punya lah.. Aku rasa aku yang manis dari diorang semua.. mungkin, lebah sekarang tak suka manis2 laa, lebah takut kene kencing manis.. so, cari yang pahit2 kelat2 nye plak.. hahahaha