Pembaca Blog Ini...

Thursday, February 12, 2009

Selawat Syifa'

Hari ini, nak berkongsi sikit..

Selawat Syifa'

Bila tengok drama Anak Betong ni, sambil-sambil memerhatikan plot-plotnya (untuk tujuan projek penulisan saya),tertarik juga bila dengar Tuan Haji Hassan membaca selawat syifa'..

Mula-mula dengar, tak tahu laa apa yang dibacanya untuk menyembuhkan penyakit-penyakit tu. Kemudian, saya tanya pada suami saya.. Dia cakap itu selawat syifa'.. Memang khasiatnya untuk merawat penyakit..

Sampai office pagi ni, memandangkan kelas mula tengahari, saya search laaa untuk cari selawat ini..

Ini, saya ambil dari blog ini

Ya ALLAH, berilah rahmat ke atas penghulu kami, Muhammad s.a.w. yang menyembuhkan hati-hati, penawarnya dan kesejahteraan badan, kesembuhan juga cahaya penglihatan, dan berilah rahmat keberkatan dan kesejahteraan atas keluarga dan sahabatnya.

Selawat Syifa' di atas dapat menghilangkan lebam, bengkak, gigitan dan sebagainya. Caranya ialah : ambil minyak urutan, lalu bacakan ayat Selawat Syifa' ini dan kemudian sapukan di atas tempat yang sakit, untuk bengkak atau terseliuh elok dicampur dengan bawang merah yang telah ditumbuk. Insya' ALLAH dengan izin ALLAH maka hilanglah sakit atau bekas itu.


Nota kaki: Marilah kita amalkan, mudah-mudahan kita dihindarkan dari segala penyakit
...
~Amin...

No comments: