Pembaca Blog Ini...

Monday, April 20, 2009

Saya masak kari sotong


Perghhhhh..
Petang semalam dah plan nak masak kari sotong ni,
tapi.. balik je rumah atas meja dah ada nasi ayam.
Suami saya beli siap-siap,
sebab dia kata kesian kat saya
nak kena masak-masak sebab malam ada kelas pulak, kan...

Jadi, resepi kari sotong itu saya tangguhkan untuk hari ni
Sedap laa kari sotong saya malam ni..
kuah nya rasa ala-ala macam yang mak buat..

hahaha..
ala-ala saja lah ye..
suami saya dalam tak sihat tu
boleh suruh saya masukkan sotong lagi dalam baki kuah kari itu...
hampir setengah kilo kami hentam berdua..
hahahah

hamboi, bang..
melantak ye makan sotong..
kang gatal-gatal semula kang baru tahu..

bukan selalu tekak saya merasakan masakan sendiri seperti masakan ibu..
atau
saya sudah nak jadi ibu??
ohooo.. tidak!!..

masih jauh perjalanan untuk saya jadi ibu seperti mak saya...

6 comments:

Imran Yusuf said...

Lepas ini kena jogging 2 minggu berturut-turut untuk kekalkan diet yang sebelum ini.

:)

ise said...

imranyusuf.. hehehehe

~Eila @ Along~ said...

ain..kak eila br je masak kari sotong sejak ko buat entry pasal nak masak pe tuhhh..haihhhh..tak lama lagi jadi ibu la tuu..doa dan usaha yeee

norainiammran said...

kak eila.. doakan ain tau.. hihih..sedap kan sotong masak kari.. kat sini murah aje sotong sekilo RM6 saja. rasa nak 10 kilo.. heheh

honeylanz said...

sedappnye..kari sotong..lapo lak tgk pic tu

norainiammran said...

honeylanz... kari sotong sedap!!! heheheh