Pembaca Blog Ini...

Saturday, May 16, 2009

Mulut Tempayan

muka kembang 180 mangkuk ini
ditujukan khas buat Mama Zara @ Nurhayati..
Dengan ucapan,
pipi saya lebih kembang dari pipinya tak ada motif


Saya tiba-tiba kekeringan idea nak update blog..
Sepanjang tekak buat perangai, bengkak sana sini
dan semasa Internet mengong yang bijak bestari ini buat hal,
kerja saya hanyalah menyiapkan manuskrip..
waaahhh... manuskrip katanya!!!

Haaa..
itulah..
saya ini memang mulut tempayan kan!
Hari tu saya konon2nya nak buat suprise kat mak saya nak bagi hadiah hari ibu..
ape?? saya col mak saya, terus bagitau saya dah pos hadiah tuu..
tah hapa-hapa mulut tempayan aku ni..

Haaa.. ini pulak, saya dah cakap, konon-kononnya saya nak rahsiakan dari u ols semua yang saya sedang mengerjakan sebuah projek sehinggalah projek itu siap.
Bukan projek pembinaan bangunan ye.. (itu kerja suami saya)
tapi, projek menulis novel sulung saya..
Haaaa.. kan saya dah kata, saya ni mulut tempayan..!!
Tup tup je saya dah teeerrrr bagitahu kat u ols..

Hehehe..
saya mula mengerjakan bait-bait pertama untuk manuskrip itu sejak akhir tahun lepas lagi. Masa tu, saya terlalu sibuk dengan kerja-kerja di pejabat..
sibuk kuliah, mengajar dan belajar..
Jadi, ambil masa laaa nak siapkan manuskrip kan..

Sekarang...
dengan senang hatinya saya ingin mengumumkan bahawasanya...
manuskrip itu sudah siap ..acah mak labu.. masih ada 3 bab akhir saja..
Saya akan siapkan sekarang juga..

Nanti bila dah jadi novel, u ols mesti baca tau!!
Kalau tak, saya merajuk!!
hehehe tah apa-apa

~saya masih belum sempat jalan-jalan rumah u ols semua.. Ada beberapa rumah je yang saya sempat singgah dan tinggalkan komen.. Takpe... nanti, esok lusa, lepas selesai hantar manuskrip pada mentor, dan mentro hantar pada editor, kemudiannya proses printing, saya akan jadi blogger tegar semula, ya... Masa itu nanti, saya akan terjah rumah u ols.. hahahah gelak jahat

Ok laa.. tata...

5 comments:

honeylanz said...

wah.. x sabar nk tggu siap projek ain tu..
;)

zh-ena said...

wah cpt2 la siap nnti ena blh baca n bg komen hehehehe

selamat hari guru

norainiammran said...

has.. heheh.. kalau dah siap nanti, baca yek.

ena.. haaa.. kalau tak baca kang ain merajuk tau.. komen mestilah dialu-alukan

selamat hari guru?? heheh terima kasih..

cik imah said...

yehh,
royalti nk 10%..
haha! :PP

norainiammran said...

imah.. hamboi!!! 10%? kau nak pergi umrah ke apa minta sampai 10%?? ahahaah.. boleh boleh.. apa lah berkira sangat.. kita akan adik beradik.. ayahmu ayahku jua