Pembaca Blog Ini...

Wednesday, August 26, 2009

Kisah Ayam Golek di PARAM

Hmmm..

Saya baru masuk opis tengahari ni.
Pagi tadi, saya meneman cik abang saya tu nak ambil pelan di bomba Tganu.
Gigih laaa saya mengikut, sebab kesian kan cik abang pi sorang.
Hari ni kelas pun pukul 2.00 petang.
Tapi, lepas tu ada kelas lagi sampai laaa pukul 6.

Dalam kereta sempat laaaa menidurkan diri buat seketika.
Hahahahha.. Saya memang over mengantuk laaa bulan posa ni.
Tah apa benda tah. Makan makanan dari PARAM kot tuuu yang mengantuk tu?
hahahahha
Nak salahkan PARAM pula, ye?

Semalam, kami beli ayam golek tau.


Lama gilo duk tunggu. Berkepul-kepul asap kami sedut..
Tetiba, orang tu bagi kat orang yang datang kendian pulak.

Cik abang saya dah mula nak naik angin, "Kak, kita tunggu takdi agi (dari tadi)"

Kakak tu pula menjawab, "eh.. dok leh (tak boleha) adik ni mari (datang) dulu,"

Cik abang saya nak berubah air muka..
Haaaa.. dia jenis kalau dia salah tak pe dia diam laaa..
Tapi, kalau orang tak ngaku salah tu yang dia nak mengamuk tuu..

Saya pun ajak laaa cik abang saya balik.
Kang mahu dia terbalikkan meja jual orang tu kang..
Bulan-bulan pusa ni sepatutnya lebih sabar lagi, kan.
Tapi, cik abang saya kan ada penyakit kalau lapar dia cepat merepek..

Lepas tu... suami kakak jual tu panggil.
Dia bagi kitorang dulu ayam tu.
Mungkin kakak tu tak dengar kami order sebab cik abang saya order kat suami dia kot..
Entah laaa..

Ok laaa kan..

Tapi, dia salah bagi.
Kami nak ayam madu.
Dia bagi black pepper..
Tak abis pun ayam tu, buh dalam peti ais..
Sebab nampak macam kurang masak sikit.
Petang ni nak panas kan.

~Sabar je laaa kan di bulan yang mulia ni..
Tahun-tahun depan, kalau panjang umur tak de nye kami nak beli kat situ lagi..

Sekian, wassalam..
Nak p kelas..

5 comments:

honeylanz said...

has mengidam nk berbuka sup tulang ptg n ih? aci x...hehehe

zh-ena said...

nsb baik la uncle encem tak jd hulk kan hehehhe

~ain said...

has.. aci je has.. beli jek.. hmm.. sedap nye sup tulang.. hahhaha tetiba ain pun rasa macam teringin kan sup tulang..

ena.. haaa itu laa pasal. dalam kereta dia dah membebel-bebel.. sabo jelaaa dah dpt ayam pun bebel2 jugak. apa nak dikatakan..

Zura said...

s.a.b.a.r...sepatutunye ain kena ckp cm tue kat hubby ain...

~ain said...

zura.. ye laaa kena sabar laaa byk2 di bulan ramadhan ni