Pembaca Blog Ini...

Friday, September 4, 2009

Kad raya cinta

Cik abang balik lambat masa pi solat Jumaat tadi.
Dia menyinggah rumah abah.
Ambil sebuah kotak hikmat.
Kotak yang penuh berisi surat dan kad cinta.
Semua yang saya bagi kat dia
masa zaman bercinta start dari 1999 sampailaaa kahwin.
Lepas kahwin, semua simpan kat rumah sendiri laa.

Bukan apa, bilik yang kami duduk masa timggal rumah abah tu
dah nak dibuat bilik pengantin untuk 24hb ni.
Jadi, kang semua orang sibuk duk ngemas bilik tu,
terjumpa pulak surat cinta ni kang..
Malu laaaaaaaaaa saya, kan kan kan..

Ini semua kad raya masa bercinta dulu.
Bila dikira-kira sepatutnya ada 8 keping mewakili 8 tahun..
Tapi, rupa-rupanya ada 2 tahun yang saya berpaling tadah kejap.
Eh, cik abang pun berpaling tadah jugak tau..
Haaaaaa.. nanti saya cerita kat entri akan datang..

Kad dan surat cinta yang cik abang bagi kat saya
semua ada kat rumah mak di Serdang.
Nanti bila balik sana,
saya rasa saya kena ambil juga laa..

Kang adik-adik aku dok baca...
Malu laaaaaaaaa aku..

Ke korang dah baca haaaaaaaa?
Imah ... Icah..
Sila jawab dengan ikhlas dan jujur!!

hahahahha

6 comments:

honeylanz said...

bagus tul! tersimpan kemas gtu. kami nye dah ilang ntah ke mana.. tggal yg after marriage je...

.imah. said...

dh bce laa sekali,
HAHA! :PP

mane ade uhh. x)

ise said...

tu semua leh masuk muzium buat kenang kenangan di hari tua

zh-ena said...

ena tersimpan rapi di atas blk umah mak..entah bila la kaan di buka semula

~ain said...

has.. memori harus disimpan kemas.. nanti nak tunjuk kat anak cucu cicit.. atuk nenek dia kuat bercinta.. hahahah

imah.. dush..dush..dush.. sape suh ki baca haaaaaaa?? dush dush dush..

abang.. yo laaah tu...

~ain said...

ena.. memang setiap yang bercinta, memang ada memori macam ni.. ain tengok je boleh. Tapi, nak baca semula, hahahahah tak sanggup sebab tergelak2.. Apekebendanya yang aku tulis tuu semua.. ahahahhah.. Malu pada diri sendiri..