Pembaca Blog Ini...

Saturday, February 20, 2010

Dilanggar Todak

Malam semalam, saya dan cik abang pi rumah abah.
Hajat nak hantar bingka pisang je.
Tapi, tup tup tertidur sekali kat sana.
Takpelah, lagipun abah duk sorang je.
Bukan ada sesape pun kat sana.

Tidur lambat jugak.
Tapi, pepagi buta cik abang dah kejut.
Dia suh masak nasi goreng.
Dia dah siap-siap masak nasi dah malam tu.

Saya pun masak lah.
Menurut perintah, tuanku!
Hehehehehe

Pepagi sambil gosok-gosok mata.
Lepas basuh muka, gosok gigi.
Turun ke dapur.
Masa tengah masak tu, tetiba rasa kaki kena sesuatu.
Macam kena kuku tajam.

Apa lagi, menjerit sakan laaaa Cik Puan Noraini kita di pagi yang hening.
Memecah kesunyian pagi.
Sambil melompat-lompat pulak tu.

Terus je tanya kat cik abang, "Apa tu? Apa tu? Eeeee........!"
Cik abang gelakkan saya sambil jawab selamba, "Tikus!"
Boleh dia duk gelak!
Den dah macam nak terkeluar anak tekak dah menjerit.
Cik abang kata, tikus tu terlanggar kaki saya masa nak keluar dari bawah almari.




Eh, sepatutnya entri ini bertajuk Dilanggar Tikus la, kan?
Bukan Dilanggar Todak kan?
Eh, suka hati saya lah nak buat tajuk apa pun..

Heheheh..

Tata!

(Rasa nak pi rendam kaki dengan dettol je sebab kena langgar den tikus)

7 comments:

zh-ena said...

ena pernah alami situasi yg mcm tu gak ain
pergi ke belakang opis nak g surau
pastu tak semena2 tikus langgar kakai ena
besar gila tikus tu
ena jerit opis sebelah pun blh dgr kot hehehehehehe

Tihara said...

owh tikus tu nk tolong goreng nasi gak kut ain :)

~ain said...

ena.. gelinye laaaaaa haiiiii....... tak boleh blah gelinya!

~ain said...

kak tihara.. rasanya ye lah kot.. eeeeee.. gelinya!!

Sidratul Muntaha said...

ain
tikus tu amti tak terlanggar ko?
ekekke...

~ain said...

ayu.. tak mati kot.. tikus tu kebal! tah kat mana ia menuntut ilmu?

Sidratul Muntaha said...

pelik.
camner ain sikit punyer beso dia boleh terlanggar apstu tak mati?!!
mmg kebal tul tikus tuh!!
miahhaa..
abislah..
sib baik tikus..
klu babi/anjing..
aduyai..
confirm kena samak!
miahahha..