Pembaca Blog Ini...

Tuesday, March 2, 2010

Asyik Makan Kari!

~autopublish

Tengok!
Malam ni makan kari jugak lagi.
Tapi, kari ikan kembung pula.

Punyalah suka sampai makan roti pun dengan kari.

Licin!!!!!

Siapa yang licinkan?
Tuuu... cuba tengok kain pelikat sapa tu?
hehehehhe...

Cantik je susun tulang ikan tepi pinggan!
hehehhehe
Comel kan? (apesal lak tiba-tiba ni?)



psss...
hari ni tak de resepi sebab
sama je pun resepi nya macam kari sotong tu.


Cuma, saya rasa macam nak masukkan gula
siiikiiiiiitt je dalam kari ni .
Rasanya better laaaa dari biasa.
Sikit je laaaa.
Kalau banyak mahu jadi
pengat ikan kembung nanti!

=)

8 comments:

Tihara said...

akak pun sejak duk dekat ng Kelantan ni..kalu masak mesti nk buh gula sikit..rasa mcm berperisa sikit :)

Sidratul Muntaha said...

bukan ker kari kena buh gule sikit?
tak thulah klul ain2 negeri
ayu klu msk kari mesti ade asam jawanyer
mesti ade cilinyer
bwg putih,merah,lengkuas n halia mesti ade
nak2 klu msk kari ayam
sbb ayam tu mmg klu tak perap betul - betul mmg taksedap!
lama den tak msk kari..
minggu ni nak msklah
takgi memana n tak buat ape2 selain prepare brg2 tuk bersalin nnti

~ain said...

kak tihara.. ye.. cara memesak pun macam dipengaruhi oleh keadaan setempat..

~ain said...

halia, bwg2 tu mmg letak.. asam jawa pun.. tp kalau cili tu optional laaa. .kalau ain rajin, ain buh sikit kalau nak pedas2..

ayam tu tak yah perap2 pun.. tu laaa lelain negeri.. kalau kat pantai timur ni, kadang2 masak gulai tu duh gula merah tau.. rempah kari tu di campur dengan rempah kurma..

zh-ena said...

ena tak reti la letak gula dlm masakan

honeylanz said...

licin tu tanda sedapppp

~ain said...

ena.. kalau orang pantai timur ni, semua masakan boleh kata diaorang buh gula.. walaupun sedikit...

~ain said...

has.. ye... sayang dia nak buang kuah lebih.. terus dia sambung supper dengan roti lak.. mana tak bambam kalau gitu? hahaha