Pembaca Blog Ini...

Saturday, March 6, 2010

Potong! Zassssssssssssss.....

Saya dah lama tak potong rambut.
Rambut dah makin lama makin panjang.
Jenis rambut saya ni, kalau panjang nanti banyak yang gugur.
Habis berterabur sana sini rambut.

Kemudiannya,
nak kena basuh rambut hari-hari kan, sebab panas.
Nak tunggu rambut kering baru boleh pakai tudung..
Leceh kan?

Jadi, saya potong je rambut kasi pendek.
Bukan saya yang potong sendiri.
Cik abang menjadi tukang gunting.
Dia kata,
"Eh.. membazir je gunting rambut kat kedai
kalau nak potong lurus je.
Meh abang potong kan!"

Haaaaaaaaaa.. puas hati bila rambut dah pendek.
Tak banyak rambut gugur lagi.
Kepala pun jadi ringan.
Cik abang kata,
"Satu pembaharuan. Nampak muda!"
Hahahahhahahha

Selama ini, saya nampak tua kot.. hehehe


6 comments:

zaza said...

wah.. sama la pulak! ptg td, akak pg rambut.. mmg ringan je rsnya!

~ain said...

ada chemistry ye kita ni.. sesama potong.. sebenarnya dah lama dah nak potong, tapi bertangguh-tangguh..

Tihara said...

akak pown dah lame tak potng rambut ni..rambut panjang mmg selalu gugur..tapi sayang sangat takut nyesal..

~ain said...

kak tihara.. itulaaaa.. mmg bila dah panjang payah nak jaga...sejak dah kahwin ni, lagi laaaa.. kadang-kadang pepagi buta dah kena basahkan rambut kan..(hihii)susah laaaa nak tunggu kering baru pakai tudung.. lambat pulak pi keje...

zassss je, kak! nanti rambut tumbuh balik!

zh-ena said...

rambut ena lg la kontot

~ain said...

ena.. ain tak pernah potong rambut kontot sangat... itu lah yang paling kontot sekali..