Pembaca Blog Ini...

Friday, March 19, 2010

Selamat Sampai!

Lepas kerja semalam dalam pukul 4.30 petang
saya bertolak dari Setiu ke KL.
Habis je kelas, cik abang ambil terus balik.
Tak sempat mandi-mandi dulu.
Tak pe.. boleh mandi kat R & R.


Sampai Gombak dalam pukul 10 malam.
Singgah rumah kak ida, jumpa abah + bagi keropok lekor
adik ipar saya kirim suh bagi kat abah.
Haiiii laaaaaa...
ada juga orang Terengganu yang
tak muak-muak makan keropok lekor.
Sampai pi duduk KL pun
cari keropok lekor Terengganu lagi.
Macam-macam ragam. =)


Lepas sejam duduk rumah Gombak, terus balik Serdang.
Ingatkan semua orang dah tidur,
sebab biasanya kalau kami balik sampai malam
memang semua dah enak dibuai mimpi dah.


Tapi, semalam... sikit punya meriah rumah mak.
Icah ada balik.
Am ada..
Aidil (sepupu) semua ada.
Anep je tak de. Keje aaaa kot nya.


Sampai pukul 12 malam kat rumah mak.
Godek-godek internet sikit.
Disebabkan internet ayah malam tadi, hampeh.....
terus tidur pukul 2 pagi.


Pukul 6.30 pagi bangun Subuh.
Kat rumah mak ni,
kalau Subuh dan Maghrib memang solat jemaah.
So, tak leh tidak.
Kalau tak dapat 'cuti bulanan'
memang kena bangun pukul 6 lebih laaaa..
Lepas tu laaaa pun kalau nak tidur balik.


Saya macam biasa.
Kalau balik rumah mak,
memang lepas Subuh tak tidur terus.
Kadang-kadang godek internet,
kadang-kadang tengok DVD.
Cik abang saya, memang akan terus tidur laaa.
Dia letih kan..
Drive
memalam 6 -7 jam tadi.
Takpe.. saya kasi chance.
(Hmm... berapa hari dah abang 'hutang' dengan owang ek?
Haa... jangan main-main owang ni pendendam tau!)



Saya layan DVD Santau tadi.
Ek eleh.. betul laaaaa kata kawan saya.
Tak takut langsung Santau ni.
Asyik-asyik buat orang terkejut saja.
Mak kata, over sikit cite ni.
Sebab pengalaman mak laaaaaa,
santau tidaklah sampai ada
hantu dua tiga ekor duk ganggu macam tu.
Saya bukan takut.
Gelak lagi ada laaaaa.
Apa daaaa tengok cite hantu pi gelak-gelak.


Siapa teman saya
tengok cite hantu yang
'sangat seram' nak mati ni?


Ini dia... Naim..
Dia rela tak tidur lepas sembahyang subuh
sebab nak teman saya tengok Santau.
Dia kata, "Nanti Along takut. Biar Aim temankanlah Along."
Lepas habis cite baru dia tidur.


Saya bertanya kepadanya.
"Kenapa Aim nak temankan Along?"


Dia pun jawab,
"Sebab Abesam (nama manja cik abang ketika di rumah mak saya) dah tidur."


I love u, sayang!


(tidur... ZzZZzZzZzZZz)

1 comment:

zh-ena said...

nsb baik la ada adik tersayang nak teman tengok kan

klu ena tobat taknak tgk walaupun tak seram hhuhuhuhu

nnti nak pergi toilet pun minta suami temankan