Pembaca Blog Ini...

Thursday, May 6, 2010

Kesan dari minum ais!

Saya baca dari sini......

FFECTS OF COLD WATER

Please be a true friend and send this article to all your friends you care about.



Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....

Artikel ini berguna untuk semua.


Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walau bagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup...

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua orang yang mendapat e-mail ini menghantar kepada 10 orang yang lain, beliau yakin akan dapat menyelamatkan satu nyawa.

Baca ini.... ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa anda!!!!.

**Jadilah teman yang setia dan teruskan menghantar artikel ini kepada teman-teman yang anda sayangi..... !!!!

Saya memang kuat minum ais. Malam-malam pun kalau terjaga dari tidur, memang pi serang peti ais cari mendalah tu. Hmm... dah banyak kali berazam nak pantang dari ais. Tapi kan... payah lah sangat!

12 comments:

CkDs AhRa said...

ais mmg best...

honeylanz said...

oh..mujur has kurang ice ni. tp suka minuman bersusu (krimer ) mcm nescafe tarik, teh tarik lak

Tihara said...

alamak..mmg ais ni tak elok kan ain tp gak sedak sengoti

Imran Yusof said...

Bila lagi hendak amalkan minum air suam setiap hari?

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

ain.. mimie masa zaman belajar kat uitm memang ada tempat simpan ais yang macam tumbler.. tiap hari memang penuh isi ais sebab ketagih ais!! sehari tak gigit ais mie akan menggigil gigl macam tak dapat ganja / dadah...
terukkan.. star dari sekolah menengah...

tp sekarang alhamdulillah.. paksa diri untuk berhenti sebab nampak kesan..

cepat letih... then gigi goyang.. hahaha padan muka... nie semua dah ok sebab dah kurang n jarang gigit ais batu tuh...

minum ais kekadang je laaa.... huhuhuhu
tp suka neslo ais.. hehehehe

Sidratul Muntaha said...

ater dah kabo dulukan?!
jgn udah lepaih ni sakit - sakit bdn..
sila salahkan tekak sendrik!!

~ain said...

ck... benda yang sedap kenapa semua tak elok untuk kesihatan ek? sabar je laaa..

~ain said...

has.. kalau sikit2 je susu krimer tu tak pe.. kalau selalu, haaaa.. jadi lain kang... ain kuat ais... memang gile ais..

~ain said...

kak tihara.. yeye yey yey memang betul!

~ain said...

ayah.. susah sungguh hendak buang kebiasaan yang tak baik ni..

~ain said...

mimie.. macam tu sekali ketagih ye? adui parah juga.. sekarang sudah tak minum ais? ye? bagus nya.. ain nak try kurangkan lah.. sikit2..

~ain said...

ayu.. skrg dah sakit badan dah sikit2 .. adui... bila dah baik sikit, lupaaaaaa... bila sakit balik baru laaaaaaaa