Pembaca Blog Ini...

Wednesday, September 1, 2010

Kemalangan Ngeri

Saya dan Naim (adik bongsu saya) pergi ke kedai menaiki basikal.
Entah ke mana perginya kereta saya pun tak tahu.


Bila Naim memeluk pinggang saya, saya berkata,
"Naim, jangan pegang pinggang Along. Susah Along nak kayuh basikal sambil berdiri."


Naim melepaskan pelukan,
"Habis tu, macam mana? Aim nak pegang mana?"


"Aim pegang je tempat duduk ni. Pegang cepat-cepat... Along nak seberang jalan ni..."


Naim menurut perintah.


Kami nampak sebuah basikal lain ditunggangi oleh seorang kanak-kanak.
Kanak-kanak itu terjatuh dari basikalnya di tengah jalan.
Semasa ingin melintas jalan itu.
Terlentang budak tu jatuh.
Tiba-tiba datang sebuah lori,
melanggar budak yang sedang terbaring...
Pecah anggota badan..
Di depan mata kami berdua....
Diulangi.. depan mata kami!


Terkedu..
Saya berhenti di tepi jalan, memeluk Naim sambil memejamkan mata.
Mulut Naim hanya menyebut, "Kesian nya dia, along! Astaghfirullah al-azim..."
Berulang kali sambil membalas pelukan erat saya.


Saya buka mata.........
Nasib baik semua itu adalah mimpi!!!


Puh.............. ngeri beb! Ngeri!
Sampai sekarang masih terbayang....

2 comments:

Zura said...

mcm manalah klau jd depan mata kan..

~ain said...

kalau jadi depan mata. tak de peluk2 dah.. maunya ain pengsan terus zura oi.. heheh lemah semangat..