Pembaca Blog Ini...

Monday, June 18, 2012

Semalam

Assalamualaikum!


Hai..


Dah lama jugak tak merepek kat blog ni sorang-sorang. Eh, tak sorang-sorang lah.. Ada je orang nak baca kemerepekkan aku di sini, kan? Kalau nak baca, baca saja lah. Jangan nak merepek yang bukan-bukan pulak kat blog saya ni. Kalau nak merepek, sila balik blog sendiri dan anda bebas merepek sebanyak mana yang anda suka.


Semalam (17hb) saya pi settlekan dokumen untuk MyBrain15 tu. Tarikh surat tawaran ialah 6 Jun dan saya ada 14 hari je untuk settlekan semua. Maksudnya, dokumen perjanjian kena pi matikan setem hasil, kena buat medical check up dan macam-macam lagi la. Saya ingatkan tempoh dia lama lagi, sekali cik abang bebel. Dia cakap, "Kena siapkan hari ini jugak!!!" So, saya menurut perintah.


Cik abang bawa saya ke Pejabat Pesuruh Jaya Sumpah untuk matikan setem hasil. Sekali, bukan kat situ. Kena pi pejabat daerah, Tingkat 3. Ngek.. Pi lah pejabat daerah, mendaki tangga. Sekali nak balik tu, baru nampak lif. Kurang asem.. hahaha.. Kena bersenaman di pagi hari secara tidak langsung. Selesai urusan matikan setem, pi klinik nak buat medical check up. Punyalah laaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaa tunggu, doktor tu kat takleh buat pulak sebab tak de mesin x-ray. Nak marah jugak, tapi bukan salah doktor tu. Salah kita jugak... Doktor hanya menjalankan tugas dia.


So, doktor kasitau klinik mana yang ada x-ray. Jom ..jom... bang! Jangan berlengah lagi. Terpaksalah mengishtiharkan cuti satu hari sebab tak dan langsung nak pi opis.. Sampai klinik, kena tunggu lagi sampai 2.30pm. Takpe, pi minum dulu. Lepas tu, nama kena panggil buat x-tray. Kena pi belakang klinik yang scary bagai. Ramai-ramai... Hahaha lucu pun ada. Budak lelaki muda-muda pi buat x-ray sebab nak masuk belajar maktab lah, politeknik lah, universiti lah... Lelaki senang. Masuk bilik x-ray, buka baju ikut suka baling je baju kat mana-mana. Then boleh buat dah procedur. Kita pompuan ni, dengan nak lucut itu ini, lepas tu nak pakai balik.. Kan lotih tu sebab nak cepat, ramai lagi tunggu giliran.


Lepas x-ray, pi buat urine test. Bawa bekas tu jumpa doktor. Hahaha.. Aku ni fobia dengan urine test ni. Kot kot kang termengandung ka apa ka.. Haru weh... Nasib baik tak ... Sebab dah mengamalkan konsep 'cuti belajar'.. wakakkaka.. Scary lah doktor klinik tu. Rupa macam bomoh dalam drama seram setiap malam Jumaat tu. Maaf! Lepas tu. tarik tangan nak check blood pressure macam nak tercabut tangan ahkak. Scary gila.. Dalam hati, Ya Allah.. harap-harap cepatlah abis semua ni.. Doktor tanya lebih kurang je, pasal power spek mata, pasal anggota badan lain ada ok ke tidak... Lepas tu, dia cakap.... "Ok, report siap pukul 4.30pm"


Masa tu baru pukul 3. Cik abang pun pi opis dia. Saya pun ikut ake lah.. Sejam jugak menepek dekat opis dia sementara dia siapkan kerja sikit-sikit. 4.30pm tepat, cik abang ajak pi klinik tu amik laporan medical checkup plus x-ray film tu semua. Lepas tu, straight pi pejabat pos. Pos ke KPT. Harap-harap selamat sampai lah semua dokumen.


Hari ni... lega! Walaupun group assignment belum taip lagi. Tapi, dah study untuk final exam Sabtu nanti. Hahah.. Matilah groupmate marah. Ye ye.. lepas ni saya buat dengan serius!


Oklah... Hmm... Sebenarnya, walaupun ada bunga kegembiraan dan kelapangan dalam hidup saya sekarang ni, tapi ada juga beberapa kesedihan dan kerisauan yang amat sangat sedang bersarang dalam hati. Tiap-tiap malam, bila terfikir tentangnya hati menangis. Kadang-kadang teresak-esak.. Tapi, takpelah. Rasanya sini bukan tempat sesuai untuk menceritakan segalanya. Takut nanti disalah erti pulak, kan.. Makanya, biarlah...


Cuma, saya mohon kawan-kawan yang setia membaca tulisan saya di sini saban hari. Mohon doakan kami sekeluarga tabah hadapi apa juga dugaan dan ujian-Nya masa akan datang. Apalah sangat yang kami boleh lakukan kalau Allah dah takdirkannya sebegitu. Mohon doakan kami kuat menghadapinya.


Terima kasih.


2 comments:

zh-ena said...

cari teman yg blh dipercayai utk bercerita dan luahkan isi hati

Sidratul Muntaha said...

aku setuju dgn ena..
cerita dgn org yg ko boleh percaya sahaja