Pembaca Blog Ini...

Sunday, February 24, 2013

Fresh... Segar...

Saya telah kalah dengan kehendak. (Baca: Entri ini)


Alhamdulillah! Terima kasih Allah!
Saya bukan nak show off tau. hehe..
Bukan apa lah.
Kadang-kadang, ada jenis manusia pelik ni kan.
Mana kita nak tau. Kita cakap lain, dia interpret lain.
Negative sokmo pemikiran!
Tu yang jiwa duk kacau je tu.


Saya kan dah pernah beritahu.
Rezeki itu Allah kurniakan bukan dengan harta benda wang ringgit sahaja. 
Kegembiraan, kelapangan hati... juga merupakan rezeki.
 
 
Mungkin Allah tak berikan kita wang ringgit yang mencurah-curah, 
tapi Dia berikan kita hati yang tenang!
Kalau Allah beri kawan kita rezeki harta ke, hati yang tenang ke.. 
kita haruslah syukur dan bergembira juga!
Tumpang gembiralah kata orang, kan?
Tak salah..


Cukuplah berceramah motivasi jiwa kita untuk hari ini.
Semoga kita dikurniakan hati-hati yang tenang..


 
 
 
Pin... Pin...
(Bunyi hon Cik Merah)

3 comments:

zarena heeney said...

Alhamdulillah
rezeki yg Allah berikan kepada hambanya berbeza-beza
syukur apa yg ada

ain jom join contest di blog ena :)

Has said...

best nye bau kete baru...pin pin, cik putih balas honk cik merah :)

Sidratul Muntaha said...

aku hidu asap jelah
ahhahaha