Pembaca Blog Ini...

Sunday, June 2, 2013

Mini Water Dispencer

Sejak dua menjak ni, minum air kosong tak sesedap dulu. Penapis air yang kat rumah sekarang ni macam dah habis jangka hayatnya. Macam nak minta baling ke laut. Ahahah.. Tak tahu mana nak cari alat gantinya sebab yang belikan dulu tu emak. Emak belikan masa baru-baru kahwin dulu. Masa tu elok. Air tapis tak rasa air paip. Sekarang, erkkkkkk... Tekak macam berpasir je rasa bila minum. Saya tengok cik abang minum ok je. Ke saya je yang ngada-ngada?

Semalam saya ajak cik abang pi Giant. Nak beli sesuatu untuk selesaikan masalah ini sementara. Nak beli penapis air yang baru, memang taklah buat masa ni sebab tabung pun dah ringan. Tak cukup duit. Nak beli yang Coway panas sejuk panas sejuk tu, mahu ribuan ringgit diperlukan.... =)


Saya beli ini. 


Kena belilah stok air mineral tu. Yang tu lah cik abang macam tak setuju. Dia kan macam sayang duit sikit. Masalahnya nak beli water filter baru memang blom cukup duit. Takkan nak jerang air? Tak kuasek mak.. Dia ok je boleh minum air tu. Tapi, saya takleh. Lain orang lain lah jenis tekak dia kan... Bukan saya tak cuba, tapi tak berjaya nak buat dek je dengan rasa air paip tu. Bila saya bancuh kordial sebab nak hilangkan rasa air paip tu, dia cakap minum air manis je kang kena potong kaki.. Memang mengundang laaaaaaaaaaaaa ayat dia. 


Saya tak pedulik. Kali ni, ampunkan saya wahai suami. Saya beli jugak. Water dispencer bawah tu, RM30++ air dia 6 liter tu RM7++. Yang ada air panas sejuk tu RM80++ tapi takde stok dah. Lagipun, saya mana minum air panas sangat. Tambah pulak, memang memekak lah laki aku sebab kena guna kuasa letrik kan.. hahahah.. Alahai, nak minum pun nak berkira! Tak kuasek!


Bila dah elok pasang, sedap pulak dia ulang minum air mineral tu. Bila kita cakap, 'Haiiii.. sedap nye air mineral kan?" Dia jawab, "Yelah, abang minumlah air paip tu.."


Mengundang....

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahaha
spritzer ni mgm sedap weih
botol kecik 500ml tu je dah rm2...
dia mcm ade ionized..
laki aku nk beli aritu
tpi aku mcm laki ko jugak
perlu ke
ahahaha

zarena heeney said...

kehkehkeh ok jea pun klu ada atupun takder
ena suka minum air panas suam
klu minum rasa terus hilang dahaga