Pembaca Blog Ini...

Wednesday, November 13, 2013

Tahniah Imahtun dan Naimtun..

Sekarang ni musim orang demam. Tadi teman cik abang pi klinik. Dah 3 hari demam. Dapat MC lah. harap esok lusa demamnya kebah. Cuma dia kuat lah. Tak macam saya. Kalau demam merengek aje lah kerjanya..

Hari ni senggang. Tak banyak kerja. Tanda paper, check assignment student dan key in markah. Buat rilek rilek aje.. heheh nak kena hantar 20/11/13. Lambat lagi. 

Emak call. Naim dapat no. 1. Kemain sukalah kan. Abang-abang dia berjanji nak beli helikopter yang boleh terbang tu! Haha! Habislah terbang duit korang. Saya tak janji apa-apa. Selamat... (dasar kedekut) haha.. 

Masa ayah ada dulu, kalau siapa dapat result bagus ayah ucap tahniah aje. Pastu buat muka tak mengerti. Mana ada hadiah2 bagai. Jangan berharap. Hahaha. Tapi, ayah belanja semua satu family makan-makan kat luar. Ikan besar ke.... eh, memang selalunya ikan besar je pun. ahahhaha .. Atau siapa yang dapat result tu buat pilihan lah.

(Bukan nak eksen. Cuma nak cerita) Masa diploma saya dapat 5 kali Anugerah Dekan. Kecuali sem dua setiap sem ayah belanja makan. Hahaha.. bukan sememangnya ayah yang bayarkan bila makan kat luar dulu sebab semua sekolah lagi. Mana ada pitih.. Masa saya dapat gaji pertama, ayah suh saya belanja semua makan. Ayah nak makan steak kat Kampung Baru. Ayah order makanan paling mahal kat kedai tu... Salmon apekebenda tah tak ingat! hehe.. Ambil kesempatan! Tapi, saya ok je...

Then, ayah pesan... Selagi bekerja, setiap kali gaji 10% kena kasik kat emak. Tak payah bagi ayah sebab ayah dah ada duit. Bila ayah pencen nanti, bagi je ayah duit beli mata kail. (T____T)

Ada sekali tu, ayah belanja Icah makan udang karang. Ceh, icah! Sampai hati ko kan? Makan udang tak ajak... Dah lah mahal. Ayah mampu bawa Icah je kot. Hmmm.... Rindu ayah!

Baru-baru ni, Imah dapat pointer 4.0... Emak ajak dia keluar. Beli itu ini begitu begini. ... Apesal aku nangis plak nih.. (Malas sambung!)

Dah.. Dah.. Semua kena bertabah! Bertabah! Bertabah!

Nak masuk gambar, tapi mana tah.. Hilang pulak... hehe

Ok, bai!

1 comment:

Unknown said...

nahhh tisu ena bg :)