Pembaca Blog Ini...

Wednesday, March 11, 2009

Kenapa sensitif sangat?


Malam tadi panas ya amat...
Saya beriitahu pada suami saya,

Tahu dia buat ape??

Dia bangun tidur kat bawah..

Sedih je saya tau..

Dalam hati saya berkata,"Apahal mamat ni sensitip sangat? Aku cuma bagitau je, bukan suruh dia tidur bawah pun. Bukan dia yang buat aku panas..."

Blur betul saya malam tadi.. Bengang pun ada juga.
Tapi, saya senyap aje lah sebab dah malam-malam malas laaa nak gaduh kan..
Lagipun, mata masing-masing ngantuk.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Bangun pagi pukul 6.30..
"Yang.. dah subuh..subuh.. bangun..bangun.."

"Hmm.." hati saya masih terkesan dengan tindakan nya malam tadi.

Dalam hati saya berkata, "Saja je lah tu nak kacau orang tidur," Kemudian saya buat tak tahu aje.

Dia kata, "Kang kalau masuk neraka, jangan ajak abang sekali,"

Sekali lagi, mamat ni nyakitkan hati aku.
"Cuti.."
(buat-buat lupa pulak kan.. saya malas nak bertekak pepagi buta ni)

"Oh, sorry. Abang lupa.. Jangan marah,"

"Yelah..Nak suruh owang masuk neraka plak kan"
(~bunga-bunga nak gaduh dah keluar dah.. Tapi, saya masih sabar...)

"Yang, malam tadi abang jatuh dari tilam ke?"

"Ntah.. Tak perasan pulak. Kenapa?"
(saya pun mulai confuse) ~bukan dia ke yang turun malam tadi.. Tapi, saya pasti saya tak bermimpi..

"Abang bangun je abang tengok abang ada kat bawah. Nak kata jatuh, siap ada selimut alas lantai ni dan ada bantal juga.." Berkerut-kerut dahinya berfikir untuk merungkaikan misteri..

Tapi, bagi saya..tak pelik lah gitu.. Dia memang suka mengigau. Saya pasti dia mengigau juga malam tadi. Dia pernah mengigau bercakap tentang pelan bangunan asrama lah, tentang JKR yang selalu kacau site dia lah, tentang rangka pintu yang mesti ikut pelan la...

Alah... saya dah biasa dah dengar...
Tapi, malam tadi kebetulan pula bila saya beritahu padanya yang saya rasa panas, dia turun ke bawah. Sebenarnya, tindakan dia turun itu, tak ada kena mengena dan kaitan langsung dengan pemberitahuan saya itu.

Mujur saya tak marah-marah dan ajak dia bergaduh malam tadi.
Kalau tidak, rugi masa tidur saya saja..

5 comments:

~Eila @ Along~ said...

hehe..ngigau ke gitu..aiyoo..harus ko jaga2 ain..kot ngigau p tpt lain..parahhhhh..hehe..alah, kalo ade silap sikit2 tu takyah amik ati la..jgn besarkan bende2 remeh..nanti melarat..ok

norainiammran said...

Kak eila.. kadang-kadang dia tak sedar apa dia buat. Kadang-kadang kita tanya dia jawab, tapi dia tak sedar sebenarnya...Itu lah memang berjaga-jaga lah sangat..

BTW, thanks foe that advice!! Kadang-kadang mmg saja cari pasal.. Ain akan lebih bersabar dan bertolak ansur..

zh-ena said...

peliknya ngigau smp mcm tu sekali..isk isk isk dasyat..nsb baik la pendam kan perasaan marah tu kan..klu tak perang dunia ke 3 la..

norainiammran said...

ena.. mula-mula ain pelik sket laa.. tp lama-lama dah biasa.. kadang-kadang tanya, "Abang..ngigau ke ni?"

Mrs LVoe said...

ahhahah. mgigau smpai gitu skali yea dear. kelakar la ur hubby.