Pembaca Blog Ini...

Wednesday, April 22, 2009

Mimpi hantu

Malam tadi, saya sedang tidur...

Saya ada mimpi sesuatu tapi bukan mimpi hantu. (saya tak ingat lah)...
Tapi, apa yang saya ingat ialah dalam mimpi saya itu, saya terdengar bunyi menjerit-jerit sambil menyebut "Pergi..pergi..pergi...!"

Oh sangat trajis..
Saya tersedar dari tidur dan mendapati ada jejaka sedang menjerit-jerit di sebelah saya..
Rupanya, suami saya mengigau lagi..

"Abang.. abang..." sambil gerak-gerakkan badan dia..
"Hm...." boleh menjawab pulak tu..
"Abang kenapa?"
"Ngigau"
"Abang ok tak?"
"Hmm.."

Lepas tu, saya pun malas laaa nak tanya banyak-banyak kan sebab mata pun mengantuk.

Pagi tadi, saya kejut dia bangun tidur.
Saya tanya dia, "Abang mengigau ke malam tadi?"
"A'ah.. abang mimpi hantu,"
"La.. ye ke?"
"Hmm.. abang dari dulu lagi kalau mimpi hantu mesti abang tidur bunyi-bunyi,"
ek eleh..sebelum ni dia tak mimpi hantu pun tidur bercakap juga.. nak cover laaa tu.. heheehehhe

"Oh, ye ke?"

"Ye.. jahat nate (singkatan untuk binatang) hantu ni jahat betul. Sampai ke dalam tidur orang dia nak kacau!"

hehehe.. hantu pulak yang salah, ye?....

5 comments:

Mrs LVoe said...

hahahaha suh hubby cuci kaki byk2 sbelum tdo

zh-ena said...

hehehehe lawak lak hubby ain ngigau

tapikan klu hubby ena mimpi hantu kan, pas bgn pagi tu confirm hubby ena kan check bilik air ena..nak tgk ena dh buang pad ker belum..klu ader mmg dia akan mimpi hantu..

heheheheh

Maswani said...

lupa baca doa tido kot..hehe..

honeylanz said...

myhubby lak mengigau pasal keje. mula2 x jelas apa dia sebut. bila kejut kan.. dia blh tanya siape yg jaga SI? marah2 lak tu.

last2 ckp dia..ni ma la abg..br dia sedar. sabar je la

norainiammran said...

sha.. lawak kan?? tapi, kadang2 terkejut jugak bila dia ngigau gitu.. dia bukan saja basuh kaki sebelum tidur, tapi dia dah mandi tau.. tapi, masih ngigau..

ena.. oh macam tu pulak ye?? kalau ena dgr gaya hubby ain cite pagi tadi, lawak sangat.. tah hape-hape tah..

maswani.. mungkin laa.. tapi, sebelum tidur dia dah solat dah..

honeylanz.. hubby ain pun selalu jugak ngigau psal kerja.. tah apa-apa yang disebut pun ain tak faham.. layankan aje lah... heheh