Pembaca Blog Ini...

Monday, August 31, 2009

Ilusi Optik?

Selamat Menyambut Hari Merdeka yang ke-52...
Semoga negara kita akan terus aman dan damai.
Semoga rakyatnya merdeka dalam erti kata yang sebenar!

Malam tadi cik abang ajak 'merendek' ke bandar.
Jalan-jalan sambil tengok suasana malam merdeka.
Sebelum keluar tadi, seperti biasa duk mengambil gambar.
Cik abang pun dah lali dengan perangai si isteri. =)

Tetiba nak tunjuk gambar saya yang nampak macam sedikit kurus..
Hahahahahahah..
Habis la jap lagi ada anonymous yang budiman duk kutuk saya.
Kata perasan laaaaa apa laaaa..

Kalau anonymous tengok gambar beberapa minggu yang lalu ini,
tentu anonymous tu akan lebih rancak mengutuk saya..


Ada saya kesah?
Untuk pengetahuan, saya memang besar di bahagian atas.

Alaaaa....
Yang penting cik abang saya berulangkali duk panggil saya,
"Hai, isteri abang yang cantik!"

"Eh eh.. abang ada isteri lain yang tak cantik ke?"
~adoi, puji salah tak puji pun salah...

Mungkin semua ini
hanyalah ilusi optik semata-mata...
Tapi, bagi saya tidak perlulah secara drastik
untuk nampak kurus dan langsing.
Asalkan kita happy, kan..?

Kita adalah apa yang kita fikirkan.
Kalau kita ceria dan gembira, biar kurus ke gemuk ke,
kita tetap akan nampak cantik dan berseri.

Itulah sebenarnya yang dikatakan natural beauty!

2 comments:

honeylanz said...

apa yg penting kita cantik dimata suami kita..hehehhe

~ain said...

has.. exactly!!!