Pembaca Blog Ini...

Monday, February 6, 2012

Kurus


Petang semalam (Ahad cuti Maulidur Rasul) 
cik abang pi rumah abah dia. 
Saya tak ikut sebab malas (baca: memang menantu bertuah). 



Saya duduk tengok tv 
sambil tertidur bangun, tertidur bangun 
dan begitulah seterusnya... haha 
Nama pun hari cuti kan? 
Kenalah dimanfaatkan sebaik-baiknya.


Cik abang balik lepas Maghrib. 


Dia tanya, "Yang.. nak makan apa malam ni?"


Saya jawab, "Entah....."


Dia pun cakap, "Lepas solat kita pi makan kat luar laaaa.."


"Ok.."


Tapi, macam malas pulak nak pakai-pakai baju yang sesuai nak pi kuar makan...
Malas betul laaa...


Terus cakap kat cik abang, 
"Takpelaaa...Takyah keluarlah, bang! 
Orang masak nasilah. 
Lepas tu, lauk tengahari tadi orang ubahsuailah jadi apapun. 
Asalkan jadi lauk. Boleh dimakan."


Dia pun ok aje lah. 
Dia bukan cerewet sangat pun bab makan.


Celur pucuk ubi. Ikan bakar tawar. Makan dengan budu. 
Goreng kentang, ikan bilis, tumis bawang, buh kicap.. Jadilah tumis ikan bilis kentang.
Sambal tengahari jadikan kuah sebab ikan dia dah habis.


Burrrrpppp... kenyang!
Alhamdulillah....


Cik abang cakap, "Macamanalah nak kurus. Makan nasi malam-malam."


Saya pun jawab, "Eh? Abang nak kurus ke? Macam tak nak je gayanya."


Dia sengih, "Amboi, perli molek bini aku!"


Hahahaha.. yelah. Dia cakap nak kurus. 
Tapi, tengahari tengok dia menambah nasi 3 kali. 
Malam pun 3 kali. 


Macamana nak jadi kembali kurus macam ni?



Eh?

[Gambar: Saya pada tahun 2007]

5 comments:

ArELeEz said...

samala macam my 'sayang'. nak kurus tp, makan nasik xhengat! weekend je b'azam nak jogging. tp, jogging atas katil je kot. ha3..

Joy said...

Samalah dgn my cik abe. Duk tanya, mcm mn abg nk kurus mcm awak? So ai ckp lah. Cardio. Cardio. Tp tak buat pun ;)

~ain said...

leez.. org berazam kena ada hati dan jiwa dan kental!

~ain said...

joy.. kena bimbing dia..hehehe

zh-ena said...

eh muka ain nie mcm muka kwn ena time sekolah dulu jea