Pembaca Blog Ini...

Wednesday, May 16, 2012

Membaca Jambatan Ilmu

Saya ada beberapa buah buku complimentary untuk penulis. Setiap kali kalau ada buku baru, PTS akan kasi 10 buah untuk penulis. Saya selalu kan bahagi dua ngan imah. Imah amik 5 saya amik 5. Saya akan ambil satu untuk simpanan saya. So, ada lagi 4. Kadang-kadang, Imah amik sikit je. Dua. Lapan lagi dia kasi ke saya.


Saya tak tahu nak kasi siapa. Ada yang saya kasi kawan-kawan blog. Ada yang saya berikan pada rakan sekerja cik abang yang ada anak anak yang dah sekolah dan pandai baca. Dah bagi-bagi tu, eh... tetiba PTS buat Edisi Kemaskini pulak dah. So, dapat lagi 10 buah complimentary. Imah dah ambil sikit. Naim pun siap kasi hadiah buku kat kawan dia sempena hari lahir kawan dia tu. Naim cakap kawan dia suka dapat hadiah buku. Buku cerita tu elok-elok lagi. Masih baru tersimpan dalam plastik pos Nationwide sebab PTS pos pakai Nationwide.


Satu hari, saya terbaca (mmg baca selalu) blog Kak Filla fasal anak perempuannya yang suka baca buku cerita. Apa lagi! Saya pun terus nak kasi Kasih Aleeya buku-buku cerita yang masih ada. Ada jugak pekdahnya kasi adik ni buku. Dah rezeki dia, kan....



Saya rasa gembira bila Kasih Aleeya suka buku cerita yang saya berikan buat dia. Kalaupun dia tidak berapa faham membacanya sekarang (mungkin sebab tebal sikit buku tu), mungkin setahun dua lagi dia akan faham laaa... =) 


 Kan, Acik kan?

3 comments:

PUANSTOBERI said...

da tgk kat blog Filla tadi. Akak kenal buku Pengawas tu.. jadi tau, harus Ain yg kasik.. eh. Nia Imrani :)

Sweet la... bes btul boleh buat buku ni.. sah2 sng jd prof madya nati :)

zh-ena said...

umairah dan umar suka tgk gambar jea skang nie

~ain said...

kak reen.. memang nak jadi prof madya.. Kalau boleh nak ada Dr. depan nama.. hehehe


ena.. nanti sikit masa lagi, mesti umairah dah pandai baca..